torsdag 11 april 2013

HONEYCOMB BOLLAR AV BOKSIDOR

Det var ett tag sen sist. Hoppas ni alla fick några dagars ledighet vid påsk för att hämta andan. Själv var jag i Stockholm med familjen och bara myste. Det var välbehövligt. 
Jag började jobba heltid vid årsskiftet och nuförtiden rusar dagarna iväg. Hinner inte alls med sånt som jag varit van att hinna med tidigare. Därför blir det även så att jag inte kommer hinna uppdatera TESA T!PSAR så ofta som jag önskar. Men då och då kommer det fortsätta att dyka upp tips här.

Idag ska jag inte visa er en beskrivning för det finns det andra som har gjort så bra. Jag tänkte länka till beskrivningarna istället. Se slutet av inlägget.

Jag har gjort egna Honeycomb bollar av boksidor. De görs vanligtvis att tissuepaper men jag blev så sugen på att testa om det skulle funka med boksidor istället. Och det gjorde det:)
Och jag gillar verkligen utseendet på dessa, gör du?

♥De hänger så fint där i fönstret♥
En stor och en liten. Boksidorna jag använde mätte 23 x 16 cm.

Och vill du inte göra eget honeycomb-papper så finns det att köpa färdiga ark.
Dessa små honeycomb bollar gjorde jag förra veckan. Instagrambild.
De arken som köps färdiga är småmaskiga. Jag har köpt mina hos Eva på Ljuva Änglar och de finns i massa ljuvlig färger.

För ett tag sen visade jag några exempel på vad du mer kan göra med dessa ark. Klicka här.

BESKRIVNING:
Mr Printables Blog (Denna följde jag)
Häromdagen såg jag att även Craftandcreativity gjort en inlägg om att göra egna bollar. 
(Med mall för utskrift)

Jag använde en skalpell för att skära ut formen, det är för tjockt för saxen när man gör det med boksidor.

Hoppas ni testar och låt mig gärna få se era bollar:)
//Tesa

4 kommentarer: