onsdag 7 december 2011

BLOMFÖRVARING

Hemma hos min vän A såg jag en blomförvaring som hon hade gjort. Nu har jag gjort mig en egen och tänkte visa er hur jag gick tillväga.
Jag tog en skokartong. En bit ner i kartongen fäste jag dubbelhäftande tejp längst alla sidor. Klippte sen till en passande bit från en IKEAgardin (ser ut som ett myggnät). Tror gardinparet kostar runt 30 kr.
Fäste det i tejpen.
För att det skulle bli extra stadigt så limmade jag runt sidorna med en limpistol och fäste fast ett band
för att dölja kanten på gardinen.
Närbild
Sen var det bara att sticka ner blomstjälkarna i nätet. Övervägande vita nyanser;)
Nu har jag mycket bättre översikt över mina blommor. När jag inte använder dom sätter jag på locket och staplar asken i en hylla. Nu vet jag att många av er har betydligt mycket mer blommor än vad jag har, så då får det kanske bli en kartong för varje färg;)

//Tesa

18 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt och väldigt praktiskt!

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en bra idé att kunna samla dom på det sättet och ha en bra koll på dom. Vilken smart vän du har.

    Kram
    Sussie B

    SvaraRadera
  3. WOW en kanonsmart idè
    Kanske man skulle samla på sej en mängd skokartonger nu. ; )
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Så smart:-)..og fin oversikt på alle blomstene.
    Takk for et flott tips!!

    Klem Laila.

    SvaraRadera
  5. Perfekt blomförvaring! Tack för alla "bra-iga" idéer som du delar med dig av! =)
    Kram Frida

    SvaraRadera
  6. Ingen dum idé, skulle bli bra mycket bättre översikt än den jag har i dag = KAOS ;-))
    Tack för dina fina tips!
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  7. Riktigt bra idé! :D

    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Just ja, jag har gjort en Tesavikning idag, jag måste erkänna att jag nog har härmat dig totalt på det kortet! ;)

    Men det var ju så fint och jag hade lite bråttom... :D

    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Vilken kanonbra blomförvaring!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. måste nog vara en av de smartare blomförvaringarna jag sett!

    Kanske måste ta och leta upp en skokartong och ta mig förbi ikea i veckan :-)

    SvaraRadera
  11. smart sätt att få koll på sina blommor!

    SvaraRadera
  12. Det var ju fiffigt. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  13. Oj, hur har jag kunnat missa denna?? Så smart!! :-)

    SvaraRadera