torsdag 17 november 2011

GRAN

Tema granar fortsätter här hos mig.
En papperskon. Granen gjorde min stora dotter på dagis för många år sen. Lilltjejen hade fiskat upp den från jullådan och glömt kvar den i vårt uterum. Blöt och eländig och dekorationerna trasiga. Tog in den och lät den torka och tänke ge den nytt liv.
Lät den gröna färgen vara kvar, sen målade jag den med vit crackle paint.
Smetade in Mod Podge över hela granen.
Detta är Mica snow som jag fått från Ljuva Änglar.
Rullade granen i flingorna och lät den torka.
Under tiden stansade jag ut ett gäng stjärnor i bokpapper.
 Vek varje stjärna enl. bilden och limmade ihop dem alla till en 3D-stjärna.
Härligt glittrig.
Limmade fast stjärnan på toppen och fäste en utstansad cirkel under granen.

//Tesa

7 kommentarer:

  1. Vilken vacker och glittrig gran att ha i fönstret, gillar stjärnan på toppen oxå!
    Trevlig helg!
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  2. Du gör så mycket fint! Helt otroligt!

    SvaraRadera
  3. Åh, så frän !!
    Tack för alla underbara tips!!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Har du testat Scrapbooking någon gång? Tror du skulle gilla det!! :D

    SvaraRadera
  5. Så fin gran, du är så påhittig, tack för alla härliga tips:)

    SvaraRadera
  6. Så läcker den blev
    Ha en underbar vecka
    Kramis

    SvaraRadera