torsdag 9 juni 2011

PRESENTASK

Detta inlägg sponsras av Ljuva Änglar. En mysig och härlig scrapbutik i Karlstad. Gör ett besök hos Eva och kolla in sortimentet. Du lär inte bli besviken.
Tack för alla ord ni lämnat till mig. Känns skönt att veta att ni följer med mig på min nya resa:)

Idag visar jag en presentask.
Jag har använt mig av ett albumblad som bas pga. det är lite längre än ett cardstock. Och jag behövde ett längre mått för just min presentask. Denna ask kan du göra i vilket mått du vill. På bilderna som följer ser du hur den är uppbyggd.
Måttet är 32,6 x 20,5 cm. Biga/skåra 1-2,5 cm på varje sida från kortsidorna. Biga långsidan på 8,7-10,2-25,8-27,2 cm. Vik alla bigningar.
Klipp sen upp jack vid mittenvikningen. Klipp bort sidorna på den övre delen enl bilden.
Locket mäter 15,2 x 16,3 cm. Biga/skåra på 8,7-10,2 cm (på 16,3 sidan) och vik.
Klistra fast locket inuti asken enl bilden.
Limma sen ihop hela asken mot de bigade sidorna. Jag limmade fast mönsterpapper på fram och baksidan. Dessa underbara papper kommer från Melissa Frances.
Dessa 2 set kommer från Prickley Pear och innehåller dies med matchande stämplar. Blomsetet har jag varit lite kär i ett tag och blev riktigt glad när jag fick dessa att skapa med:) Jag har stansat och stämplat mina dekorationer till asken.
Satte fast en remsa papper under locket. Stansade ut kanten med en punch från Martha Stewart.
Limmade fast halva tårtpappret på locket.
Limmade fast kantpapper runt asken.
Så här blev asken när jag limmat fast alla dekorationer som jag stämplat och stansat 
med seten från Prickley Pear. I love them.
Jag gillar verkligen att seten matchar stämplar med dies. Är inte fågelburen ljuvlig...och blomman...och bladen...och pippin:)

Allt material som jag har använt mig av finner du hos Ljuva Änglar.

Glöm inte bort min blogcandy här nedan.

//Tesa

12 kommentarer:

  1. Härmar det ikväll...min väninna vill ha en ask till ett presentkort. Tack o Kram
    Brittis

    SvaraRadera
  2. Så snygg, ha en bra dag i värmen.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Mycket vacker presentask. Håller med dej, stämplarna är fina :) Kul att du fortsatte med en ny tipsblogg. kram bibbi

    SvaraRadera
  4. Åh så snygg ask! Den måste jag bara prova att göra. Jag är så glad att jag hittat hit... :-) Här finns massor av inspiration!!
    /Pillan

    SvaraRadera
  5. Vilken jättefin ask!! :)
    Den måste jag testa att göra.
    Kul att du fortsatte med denna blogg! :)
    Ha en skön sommar.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Jättefin ask!
    Mycket finurligt med matchande stämplar och dies!

    Ha de gott!

    SvaraRadera
  7. Åhhh vilken underbar ask.
    Den måste jag nog testa på och göra.

    Har faktiskt lagt en order hos Ljuva Änglar.
    Den butiken gillade jag första gången jag var in och kikade.
    Hon har såååååå mycket att välja på
    Ha det gött

    SvaraRadera
  8. Waow, vilken fin presentask!!! Du är så proffsig och kreativ, så man blir alldeles stum. Tack för att du delar med dig av beskrivningen.

    SvaraRadera
  9. Men vad roligt att du fortsätter i en ny blogg!!
    Kommer absolut att följa dig vidare.
    Vilken härlig låda/ask du skapat här. Och jag har nog sagt det förut, men i så fall säger jag det igen- för det tål att upprepas- du gör såna fina tutorials med underbart lättfattade beskrivningar! Så Tack för det, och för att du fortsätter tipsa oss alla! ♥

    Kram.

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig liten ask du har gjort. Jag som älskar askar och lådor måste testa denna.
    Himla roligt att du fortsätter att ge oss tips och inspiration. Måste "lägga upp dig" på min sida.
    mvh Eva

    SvaraRadera
  11. Synes bloggen din er utrolig inspirerende og lærerik ! :o)
    Har lagt meg til som følger og du ligger under blogglisten min i bloggen min :o)

    Fortsatt god pinse ! :o)

    SvaraRadera
  12. Ååh så fin ask! Såg just att du flyttat hit istället. Vad roligt att få fortsätta titta in hos dig och bli inspirerad!

    SvaraRadera