fredag 25 september 2009

UTSPARAD RAM

Jag ska försöka mig på att förklara hur man gör detta.

På följande bilder har jag placerat stegen omlott för att du ska kunna se hur det är byggt. Men när du ska stansa så placera allt ovanför varandra.
Först tar jag ett flingpaket och klipper itu. Skär till 2 bitar i pappen som har samma storlek som Cuttlebug embossingfolder.

Fram med Cuttlebugen och bygg följande:
A
B
De 2 bitarna av flingpaketet.
Nestabilities (skärsidan neråt)
C
Kör igenom maskinen.
Spara de 2 utstansade formerna till senare.
Kvar har du ramen (2st) med hål i. Limma gärna ihop dessa så att de håller ihop.

Nu bygger du:
A
Embossingfolder med papper i. Pappret är i samma storlek som embossingfoldern.
De 2 ramarna av papp och de ska ligga precis på embossingfoldern.
C
Kör igenom maskinen.
Nu har du skapat en ram i embossingen.
Du kan gå vidare för att prägla kanten på ramen eller låta det vara så här.

Vill du prägla bygger du följande:
A
B
Embossingmatta från Spellbinders i gummi.
Kortet, framsidan uppåt men testa även att vända framsidan nedåt.
Nestabilities (skärsidan neråt) var noga med att placera den precis ovanför formen. (ovalen, cirkeln, fyrkanten etc.)
Ta de 2 utstansade formerna som du sparade i början och placera precis ovanför formen så att präglingen inte kommer utanför.
B
Kör igenom maskinen



På detta kort har jag använt denna teknik tillsammans med Nestabilities Label One. Stämplar från PRICKIFORM. Hoppas ni förstår min beskrivning, annars är det bara att ni frågar.

//Tesa

1 kommentar:

  1. Jag försökte mig på detta med utsparad ram igår men jag måste fråga.... När jag har min ihopklistrade ram av flingpaket, embossingfoldrn och A+B+B så går det inte att få det igenom cuttlebuggen. Det tar stopp. Vad gör jag för fel? Mvh Therese

    SvaraRadera